Zpravodajství

Karty IAAF Nestlé Kids´Athletics přinášejí čtvrtou porci inspirace

 Další aktuality    red.    11. listopadu 2015  

Čtvrtý díl výukových karet IAAF Nestlé Kids´Athletics okomentovala zkušená trenérka pražského Človíčku, Dita Franklová. Jaký je její názor na sérii, která se věnuje základní skokanské průpravě?

Skoky, zejména 'žabáci', patří u našich malých Človíčků k nejoblíbenějším skokanským cvičením. Kdykoliv zařadíme do hodiny různé skoky nejlépe všemi směry, máme zajištěný úspěch. Na jednu stranu jsou velmi oblíbené, ale jsou i zrádné. Děti občas pletou atletické 'žabáky' s klasickými ''žabáky'' a trvá nám tak většinou chvíli, než si vysvětlíme, co přesně po nich chci. Za klasické žábáky považuju ty bez použití rukou. Pro nás je ale důležité je použít, protože jsou to právě ony, které dávají signál nohám, jak se správně odrazit a dát do odrazu švih.

Obecně skokanskou průpravu pomocí žabáků velmi oceňuji a hodnotím kladně. Ze zkušenosti odhaduju, že u dětí by jednohlasně zvítězila výuková karta číslo 3- skákání snožmo všemi směry (do kříže, skákací panák atd.). Je to velmi líbivé, zábavné a zároveň i naučné. Malé děti necháváme skákat různostranně, větší již musí dodržet pořadí čísel. Jedinou nevýhodou je, že občas jsou na podložkách předkreslené stopy, které neodpovídají správného umístění u čáry a děti to pak mate.

Z trenérského hlediska cítím u dětí ve věku 3- 6 let nedostatky v dynamice odrazu. Velmi se mi proto líbí výuková karta číslo 5- nácvik odrazu snožmo vzhůru a dotyk předem určeného cíle. Je možné využít kdekoliv, nejenom na stadionu nebo v tělocvičně.

Výuková karta číslo 4- násobení žabáci, je určena spíše pro starší, jelikož malé děti mají obvykle problémy s prováděním několika odrazů po sobě. Cvičení jsme vyzkoušeli, bylo oceněno u starších dětí z oddílu, které bavilo překonávat připravené překážky na zemi. Čím delší dráha, tím větší adrenalin...
____________________
Všechny dosud uveřejněné série karet naleznete v přílohách, které doprovázejí úvodní text odborného garanta projektu, Aleše Kaplana- ZDE.