Zpravodajství

Karty IAAF Nestlé Kids´Athletics

 Další aktuality    red.    7. prosince 2015  

Trenérka a paní učitelka Renata Šimková z Polešovic pro vás vyzkoušela a okomentovala další díl karet IAAF Nestlé Kids´Athletics. Tentokrát na téma žebřík.

Naše malé atleťáčky vyzkoušení karet s tématem žebřík moc bavilo, i když ti menší měli ze začátku trošku problémy. Ze zkušenosti vím, že spousta dětí nerada běhá, preferují spíše skákání a házení. Když mají běhat, tak jedině štafety, ty opravdu milují. Každé zpestřeí je proto pro děti motivující.
 
Frekvenční žebřík je pro nácvik běhu důležitý, ale doporučuji klasický používat až pro ty starší. Pro mladší je určitě vhodnější použít  například různé značky či nádstavce z atletické sady, lépe se na to soustředí. Mladší se totiž dívají pod nohy a nezvedají chodidla. Děti v dnešní době často chybují i v normální chůzi a i při běhu dopadají na celá chodidla. V odnaučení této chyby jim může pomoci právě žebřík.
 
Jak jsem už zmínila, děti milují štafety, takže jednoznačně vyhrála karta č. 5. Pro starší jsme zvolili štafetový kolík, pro mladší kroužky, které se jim lépe přebíraly. Protože máme v tělocvičně parkety a hodně to klouže, předešli jsme tomu položením starého gymnastického koberce, který jsme použili u všech karet. Bylo tím zajištěno, že děti neuklouznou, byly schopny udržet rychlost a soustředily se na hru.
 
Děti zaujala i karta č. 4, kdy cílem bylo zlepšit běh se změnou směru. Opět jsme použili koberec, na něj postavili dva kužely s tenisáky, střídali jsme různé vzdálenosti, dělali soutěž dvojic. Zvládli to mladší i starší, hlavně kluci často při braní míčku kužel porazili. Doporučuji umístit kužely alespoň do vzdálenosti 5 metrů, u kratších vzdáleností byl problém, kterou ruku zvolit. Proto jsem zvolila běh do osmičky, kdy děti jednou běžely z levé strany a poté z pravé. Pokud běžely rovně, braly míček do levé ruky, při běhu si ho daly do pravé a u dalšího kužele ho braly opět do levé. Toto cvičení se jim také moc líbilo.
 
Kartu č.3 (Nácvik vysoké frekvence kroků) jsme neměli možnost vyzkoušet. Myslím si, že je vhodnější na atletickou dráhu nebo venkovní hřiště a určitě pro starší děti. V tělocvičně není dostatečný prostor pro zastavení se z velké rychlosti. 
 
Zajímavá byla i karta č.1 - Zlepšení frekvence běžeckého kroku v rytmu hudby. Cvičení 
se moc líbilo, nejšikovnější byla děcka, která jsou hudebně nadaná. Ze začátku to vypadalo, že budeme asi jen tančit... Pouštěli jsme rychlou i pomalou hudbu, vytleskávali, děti se u toho výborně bavily. Určitě bych u mladších opět nedoporučila frekvenční žebřík, použili jsme nástavce z překážek z atletické sady. Starší si už s žebříkem poradili. Doporučuji nenechat děti běhat nejen po jednom, ale třeba ve dvojicích či řadách. Ti, kteří měli problém s rytmem, se brzy kamarádům přizpůsobili a šlo jim to mnohem lépe. Opět je nutné v tělocvičně použít koberec.
 
Vyzkoušeli jsme i kartu č. 2- nácvik délky běžeckého kroku.  Poskládali jsme různé pomůcky jako tyčky, pásky, nástavce do různých vzdálenosti a uspořádali závody dvojic, jednotlivcům jsme měřili čas.  
 
V obecné rovině si myslím, že na hřišti či atletické dráze by bylo dobré propojovat jednotlivé karty, v tělocvičně to nelze. Karty jsou vhodné jak pro mladší, tak starší. Děti hodnotily vše pozitivně, nejlehčím úkolem pro ně byla a nejvíc je baviliy štafety, nejtěžší byl pro ně běh v rytmu v hudby. Musím říct, že holky byly šikovnější než kluci, dokázaly se více soustředit na daný úkol, kluci byli zase mnohem hravější, proto bylo těžší je korigovat. Ale všichni jsme si to moc užili a už se těšíme na další tréninky a hodiny tělesné výchovy.
 
Šestý díl karet s tématem žebřík si stáhěte v příloze vlevo.