Ti jsou ale pilní! Mají už v únoru všechny medailičky!
Medailičky, které se zavěšují na zmíněný certifikát, se letos sbírají za trojí zaslání informací a to o: házení, běhání a skákání. Hned na začátku druhého pololetí má splněno ZŠ a MŠ SNP 6 z Ústí nad Labem. O aktivitách dětí nás po celou dobu informovala paní učitelka a trenérka Dana Finková.
„V letošním školním roce u nás opět funguje Kroužek sportovní všestrannosti pro žáky 1. – 3. tříd, který navštěvuje 22 dětí. Zaměřen je na základy atletické přípravy, gymnastickou průpravu a herní dovednosti při manipulaci s míčem. V průběhu hodin plníme i dovednosti související s projektem Atletika pro děti do škol. V hojné míře využíváme atletické pomůcky od firmy Jipast, které naše škola získala v loňském školním roce. Tyto pomůcky jsou využívány i v běžných hodinách TV nejen na 1. stupni, kam jsou primárně určeny, ale často je používáme při hodinách TV i na 2. stupni,“ napsala nám paní učitelka a doplnila, co všechno s dětmi už stačila podniknout.
Házení:
„V říjnu jsme na kroužku využili náčiní pro házení k nácviku hodu míčkem v tělocvičně. Děti se střídaly o míčky s mašlí, pískací kometky, pěnové oštěpy a molitanové míče… Tradičně největší souboj se při sbírání náčiní vždy strhl o pískací kometky, které jsou u dětí velmi oblíbené. Velmi dobrou pomůckou pro správný odhod je pěnový oštěp. Děti s ním ale moc rády neházejí, protože je potřeba jej usměrnit správným směrem, aby letěl trochu dál… V průběhu celého podzimu jsme často na závěr hodin hráli hru „Vyhoď míč z pole“. Děti měly za úkol po dobu cca 1 minuty odhazovat ze své poloviny tělocvičny veškeré náčiní, které na své polovině našly a hru si velmi oblíbily.“
Skákání:
„V prosinci jsme se vrhli na skok daleký s rozběhem. Využili jsme dvě duchny z doskočiště na skok vysoký, do kterého jsme skákali jako do písku – do sedu. Děti se učily stupňovaný rozběh a jeho spojení s odrazem z jedné nohy. Postupně jsme přidávali pohyb paží a naše skoky byly výrazně lepší a delší. A skákání do sedu děti velmi bavilo… V únoru jsme ve skoku s rozběhem pokračovali… Jako motivaci jsem použila přirovnání ke skákání přes řeku či potok, a protože žijeme v Ústí nad Labem, tak jsme nejprve skákali přes Klíšský potok, pak přes řeku Bílinu, přes Labe v Ústí nad Labem a nakonec přes Labe v Hamburku.“
Běhání:
„Běhání se na kroužku věnujeme každou hodinu. Ať jsou to starty z poloh, člunkové běhy mezi malými kloboučky, slalomové běhy mezi kuželkami, frekvenční běh přes hranolky či kloboučky, nebo překážkové běhy přes různé typy překážek. V lednu jsme přidali i štafetový kolík a nácvik štafetové předávky a štafetového běhu jako na stadionu, kdy jsem ovál vyznačila pomocí kuželů a štafetové území kloboučky. Sice jsme měli v tělocvičně trochu zmenšenou variantu, ale i tak děti základy atletické štafety pochopily.“
A protože děti navíc rády soutěží, čekal na ně na začátku ledna povánoční víceboj, na kterém si vyzkoušely, jaké to je, když jde o výkon, ale nejen o něj.
„Myslím, že získané atletické pomůcky u nás na škole nezahálejí, a že velmi oživily hodiny TV nejen na 1. stupni. Často je používáme i na stupni druhém, zejména jako doplněk k různým překážkovým dráhám v tělocvičně,“ ukončuje svou zprávu o atletění na své škole paní učitelka Finková.